About Harun Farocki (Selection)

Denise Robinson
HARUN FAROCKI. Serious games
Artlink Issue 35:1, March 2015, pp. 62-65

D.N. Rodowick
Eye Machines: The Art of Harun Farocki
Artforum Februar 2015

Diedrich Diederichsen
Harun Farocki (1944-2014)
Trafic 93 / 2015, pp. 74-78

Raymond Bellour
Pourquoi Harun nous était si précieux
Trafic 93 / 2015, pp. 66-74

Christa Blümlinger
Les  parallèles de Farocki: ce que le jeu met en jeu
Trafic 93 / 2015, pp. 85-94

Jaques Rancière
Les incertitudes de la dialectique
Trafic 93 / 2015, pp. 94-102

Helmut Färber
De près, de loin – "Quelque chose devient visible"
Trafic 93 / 2015, pp. 102-110

Nora Alter
Two or Three Things I Know about Harun Farocki
October 151, Winter 2015

Martin Blumenthal-Barby
Counter-Music: Harun Farocki's Theory of a New Image Type
October 151, Winter 2015

Diego Fernández H. (ed.)
Sobre Harun Farocki
Santiago de Chile 2014

Radek Krolczyk
Work in progress. Arbeit ist ein zentrales Thema des kürzlich
verstorbenen Filmemachers Harun Farocki

Konkret 9 / 2014, pp. 51-53

Ronald Berg
Harun Farocki, Hamburger Bahnhof – Museum für Gegenwart
Frieze, No. 15, Juni-August 2014

Kia Vahland
Spiel mit dem Tod
Süddeutsche Zeitung, 14.2.2014

MUAC, Museo Universitario Arte Contemporaneo, UNAM (ed.)
Harun Farocki. Visión, Producción, Opresión
Mexico City 2014

Nina Möntmann (ed.)
Brave New Work. A Reader on Harun Farocki's Film A New Product
Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2014

Benedikt Reichenbach (ed.)
Harun Farocki Diagrams. Images from Ten Films
Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2014

Niels van Tomme (ed.)
Visibility Machines: Harun Farocki and Trevor Paglen
Issues in Cultural Theory, UMBC 2014

Edith Russ Haus für Medienkunst / Claudia Gianetti
Harun Farocki, Playing the Game, Spiel und Spielregeln
Oldenburg 2013

Antje Ehmann, Artur Liebhart (ed.)
Harun Farocki. Pierwszy raz w Warszawie / First Time in Warsaw
Warsaw 2012

Yilmaz Dziewior (ed.)
Harun Farocki, Weiche Montagen / Soft Montages

Kunsthaus Bregenz 2011.

Antje Ehmann, Kodwo Eshun (ed.)
Harun Farocki. Against What? Against Whom?
Koenig Books, London 2010

Goerges Didi-Huberman
Remonter, Refendre, Restituer
in: L'Image-Document, Entre Realité et Fiction, Le Bal / Images en Manoeuvres Èditions, Paris 2010, pp. 68-92

Jeu de Paume / Chantal Pontbriand (ed.)
HF | RG, Harun Farocki | Rodney Graham
Black Jack éditions, Paris 2009

Michéle Theriault (ed.)
Harun Farocki. On image doesn’t take the place of the previous one
Montreal, 2008

Michael Althen
Kino wie noch nie. Das große Aufräumen
in: FAZ, 25.3.2008

Museum Moderner Kunst Stiftung Ludwig Wien (ed.)
Harun Farocki: Nebeneinander
Verlag der Buchhandlung Walther König, Cologne 2007

Jeremy Hamers
Videogramme einer Revolution: Le dispositif farockien retourné

in: Cahiers Louis-Lumière 4, no. primtemps 2007, pp. 118-125

Volker Pantenburg
Film als Theorie. Bildforschung bei Harun Farocki und Jean-Luc Godard
transkript, Bielefeld 2006

Christa Blümlinger
Harun Farocki / Image (Circum)volution; Harun Farocki / (Circun)volución de la imagen
in: Zehar, No. 59, 2006, pp. 20-26

Matthias Mühling
Gefängisbilder. Harun Farocki
in: 40 Years Video Art.de Digital Heritage, Part 1, Ostfildern 2006, pp. 302-305

Stephan Pascher (ed.)
Images of the World. A brief introduction
in: Merge 16/2005, pp. 12-18

Jens Nicklas
Etwas wird sichtbar. Filmemacher Harun Farocki im Gespräch
in: 20er. Die Tiroler Straßenzeitung, Nr. 67/05, pp. 22-23

Thibaut de Ruyter
Tout doit disparaître! Jusqu'à épuisement des stocks disponibles
in: artpress+, Mai 05, pp. 66-69

Thomas Elsaesser
Harun Farocki. Filmmaker, Artist, Media Theorist
in: Afterall, London 2005, pp. 53-65

Jan Verwoert
Production Pattern Associations. On the Work of Harun Farocki
in: Afterall, London 2005, pp. 65-79

Jörg Becker
In Film Denken
in: RAY, Februar 2004, pp. 32-34

Adrián Melo
Acerca de la filmografia de Harun Farocki
in: Kane 1, Buenos Aires 2004, pp. 16-31

Thomas Martin
Wie man sieht. Der Filmemacher als Sammler
in: Freitag 11, 05.03. 2004

Hal Foster
Vision Quest: The cinema of Harun Farocki
in: Artforum, November 2004, pp. 157-161

Tim Griffin in conversation with Harun Farocki
in: Artforum, November 2004, p. 162-163

Thomas Elsaesser (ed.)
Harun Farocki. Working on the Sight-Lines
Amsterdam University Press, 2004

Christina Scherer
Bilder kommentieren Bilder: Die Analyse von Film im Film. Schnittstellen zwischen Harun Farocki und Jean-Luc Godard
in: AugenBlick 34, Dezember 2003, pp. 73-85

Rembert Hüser
Wo fängt das an, wo hört das auf? Laudatio zum Peter-Weiss-Preis 2002 für Harun Farocki
in: Peter Weiss Jahrbuch 2003, pp. 21-31

Daniel Bird
Source: An Exibition of Media Art Installations
in: Fuse Magazine, Volume 26, Number 3, 2003, pp. 49-51

Christa Blümlinger
Harun Farocki: Stratégies Critiques / Critical Strategies
in: Parachute, Montréal 2003, pp. 112-126

Nora Alter
Projecting History: German nonfictional cinema, 1967-2000
University of Michigan 2002

Thomas Elsaesser
El ojo de Farocki Desconfió
in: Otra Parte, No. 2, Autumn 2001 (Argentina)

Birgit Maier
Kriegsinschriften. Harun Farockis Arbeit am Bild
in: Frankfurter Zeitung (Berlin Edition), 18.4.2000

Rolf Aurich, Ulrich Kriest (ed.)
Der Ärger mit den Bildern. Die Filme von Harun Farocki
Close up no 10, UVK Medien, Konstanz 1998

Tilmann Baumgärtel
Vom Guerillakino zum Essayfilm: Harun Farocki Werkmonographie eines Autorenfilmers
b_books, Berlin 1998

Christa Blümlinger
Harun Farocki, circuits d'image
in: Trafic 21, 1997, pp. 44-49

Martine Gradoni
Notes sur "Une vie RFA" de Harun Farocki
in: Documentaires No. 12, Automne 1996, pp. 27-30

Christa Blümlinger
De la lente elaboration des pensées dans le travail des images
in: Trafic 13, 1995

Klaus Kreimeier
Die Arbeiter verlassen die Fabrik
in: epd Film, Nr. 7, Juli 1995, pp. 2-3

Nora Alter
The Political Im / perceptible in the Essay Film: Farocki's "Images of the World and Inscription of War"
in: New German Critique, no. 68, Summer 1994, pp. 165-192

Klaus Kreimeier
Wenn der Film möglich ist, ist auch Geschichte möglich. Harun Farockis und Andrei Ujicas Filmschleife "Videogramme einer Revolution"
in: Frankfurter Rundschau, 20.02.1993

Thomas Keenan
Light Weapons
in: Documents, no. 1-2 (Fall - Winter 1992), pp. 136-146

Christa Blümlinger
Über das allmähliche Verfertigen der Gedanken beim Filmemachen, (Gespräch mit Harun Farocki)
in: Falter (Vienna), Nr. 21, 1991, pp. 26-27

Dagmar Arnold
Offensichtlichkeit und "Art des Sehens". Harun Farockis Film Wie man sieht
in: Augenblick, 10. Versuche über den Essayfilm, Marburg 1991, pp. 76-83

Uwe Schmitt
Harun Farockis erstaunlicher Filmessay "Leben BRD"
in: Frankfurter Allgemeine Zeitung, 22.09.1990

Klaus Kreimeier
Wie man sieht, was man sieht. Über einen Film von Harun Farocki
in: epd Film, Nr. 8, 1987, pp. 22-25

Thomas Elsaesser
It started with these Images. Some Notes on Political Filmmaking after Brecht in Germany: Helke Sander and Harun Farocki
in: Discourse, No. 1, 1986

Thomas Elsaesser
Working at the Margins. Two or Three Things about Harun Farocki
in: Monthly Film Bulletin, Nr. 597, Oktober 1983, pp. 269-270

Frieda Grafe
Blutig ernst. Harun Farockis Film "Etwas wird sichtbar"
in: Süddeutsche Zeitung, 16.07.1982

Heiner Müller
Mich interessiert die Verarbeitung von Realität. Ein Gespräch mit Harun Farocki über Kulturgrenzen und Film, über Godard und Walt Disney (1981)
in: Heiner Müller.: Gesammelte Irrtümer. Interviews und Gespräche, Frankfurt a. M. 1996, pp. 61-68

Louis Skorecki
Qui est Farocki?
in: Cahiers du cinéma, no 329, Nov. 1981,

Peter Nau
Zwischen zwei Kriegen (Nacherzählung und Protokoll)
München 1978